SEX, FUEL, ROCK N' ROLL!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatottság
Indulás: 2005-05-19
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
FICAK
 
Bulis videók!
 
Autó tesztek
Autó tesztek : Újrakombinálva - Volvo V70 T5 Summum és V50 1.8 Momentum

Újrakombinálva - Volvo V70 T5 Summum és V50 1.8 Momentum

  2005.07.23. 13:11

A Volvo két kombija közül a V70-esnél a közelmúltban eszközölt fiatalító kúra, illetve az annak során megizmosodott T5 motor, míg az eggyel kisebb V50-nél az 1,8 literes erőforrás adta tesztünk apropóját.

Aki figyeli a Volvo jelölési koncepcióját, feltehetően észrevette, hogy a svédek mostanában nem csupán az "S" és "V" betűkkel különböztetik meg limuzin és kombi modelljeiket. Előbbinél az első szám ugyanis páros, míg utóbbinál páratlan. De továbbmegyek, ahogyan azt a vadonatúj S40/V50 duó esetében már láthattuk, eltérő a hűtőmaszk kialakítása is (esetünkben krómozott és függőleges rácsozású), továbbá kevésbé agresszív az első lökhárítón a levegőbeömlő nyílás, illetve a ködfényszórók formája. A modellfrissítés apropóján nemrég a középkategóriás S60/V70 modellcsaládnál is bevezették eme jellegzetes stílusjegyeket.

Persze, a fiatalításkor ennyi kevés lett volna az üdvösséghez: kevésbé szembeötlő beavatkozás ugyan, de mintázat nélküli, műanyag burát kaptak a fényszórók, ahol is a tradicionális törlőlapátokat nagynyomású mosóberendezésre cserélték. A hagyományos ablaktörlők sem "élték túl" a ráncfelvarrást, azokat korszerűbb megjelenésű, nagyobb hatásfokú és működés közben csekélyebb szélzajt keltő flexibilis lapátok váltották fel. A hátsó fertályon a lámpa kiosztását módosították, a kipufogócső krómtól csillog, míg a rakodóküszöböt műanyag borítás védi a nehezebb tárgyak becsúsztatásakor előforduló karcolódástól.

Betekintés

Forrás: Autó-MotorHa már itt tartunk, vessünk egy pillantást a csomagtérbe! A széles nyílást biztosító és kellően magasra nyíló ötödik ajtó mögött igényesen kárpitozott, a benyúló kerékdobokat leszámítva jó alakú raktér várja a poggyászokat. A befogadóképesség alaphelyzetben átlagos, 485 liter, de az osztottan dönthető üléstámlák segítségével egészen 1,64 köbméterig növelhető, s amennyiben az üléspadokat is hajlandóak vagyunk "megmozgatni", akkor teljesen sík felületet kapunk. A padló alatt könnyen tisztítható, műanyag pakolórekeszt találunk, ahová például a sáros futócipő kerülhet, míg egy gumiszalag segítségével a nyitott padlólaphoz rögzíthetjük a bevásárlószatyrokat, hogy menet közben ne guruljon szanaszét a sok apró holmi.

Forrás: Autó-MotorÉrtékeinket esztétikus és könnyen kezelhető csomagtérroló takarhatja el az avatatlan szemek elől, tokjából pedig térelválasztó háló húzható ki a raktér és az utastér közé. Belül elsősorban a korábbinál komfortosabb és szélesebb tartományban állítható ülések jelentenek újdonságot, de igényesebbé vált a kárpitozás és a díszítőelemek is látványosabbak - tesztautónknak például kimondottan jól álltak az alumíniumutánzatú betétek. A középalagút redőnyös fedelű konzolja két pohártartót rejt, az amerikai álomnak becézett multifunkciós könyöklő alatt pedig tárolódobozt, tálcát, valamint további italtartókat találunk. Az ergonómián ugyancsak csiszoltak a mérnökök, például az egyes rádióállomásokat ezentúl nem tekerőgombbal, hanem különálló nyomógombokkal választhatjuk ki.

Keménykötésű

Forrás: Autó-MotorA T5-ös jelzésű motort erőnléti edzésre fogták: lökettérfogatát 2319-ről 2401 köbcentire növelték, a kipufogóoldali után immár a szívószelepek vezérlése is változó, a turbófeltöltő pedig egyenesen az S60/V70 R csúcsmodelltől érkezett. A torna eredményeként 10 lóerőnyi plusz teljesítményt és 20 Nm forgatónyomatékot szedett magára az egység. Ráadásul a motor erejét mostantól hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó továbbítja az első kerekekhez - így a kombi álló helyzetből rajtolva három tizedmásodperccel hamarabb, 6,5 szekundum alatt vágtázik 100 km/órás tempóra. A kocsi masszív felépítése csökkenti a sebességérzetet, amit az öthengeres motor lelkesítő hangja "ellensúlyoz" valamelyest.

Bátran előzhetünk, autópályán nagy átlagsebességet tarthatunk, hiszen az erőforrás potenciáljára bármilyen helyzetben számíthatunk, a 350 Nm-es maximális nyomaték ugyanis 2100-5000 fordulat között folyamatosan biztosított, a V70 egyenletesen jól húz. Természetesen ilyenkor üzemanyag formájában megköveteli a példás munkáért járó "jutalmat". Az R-modellek és az S80 után a középkategóriás Volvóban is megjelent a Four-C névre keresztelt aktív futómű.

Forrás: Autó-MotorKomfortos üzemmódban meglehetősen lágy a hangolás, az autó úgy imbolyog az úthibákon, akár egy bárka a háborgó tengeren. Bevallom, engem elbizonytalanított, ám egyetlen előnye azért mégis volt a dolognak: városi forgalomban legalább nem csábított a sebességkorlátozások súlyos megszegésére. A sportos beállítás ugyanakkor túlzottan feszesnek bizonyult, ez leginkább országúton - vagy autópályán a tempós haladáshoz - ajánlható a menetstabilitás növelésére. Minden egyéb szempontból hibátlan a V70, legyen szó akár a megnövelt teljesítményű fékrendszerről, az elektronikus vezetéstámogató berendezésekről, vagy a kormányműről.

A Volvo kisebb kombiját, a V50-est 1,8 literes motorral teszteltük. Ekkor még ez volt az alapmotor, ám 2005 elejétől két 1,6-os (egy benzines és egy dízel) gazdagítja a palettát. Az új motorok miatt kérdéses, hogy az egyébként harmonikus és kellemes 1,8-as komoly érdeklődésre tarthat-e számot, hiszen a 100 lóerős 1,6-oshoz félmillióval kevesebbért hozzájuthatunk, s a két modell dinamizmusa között nincs akkora eltérés, amely indokolná az 1,8-as felárát. Ha pedig a szintén olcsóbb (200 ezerrel) dízellel vetjük össze az 1,8-ast, még nagyobb a különbség, mert a kis dízel beéri átlagosan 5 literrel. Aki tehát a Volvo presztízsére és kombira vágyik, ugyanakkor alaposan meggondolja, hogy mire költ, annak az 1,6-osok valamelyike minden bizonnyal megfelel. Aki pedig nem csak presztízst és kombit szeretne, hanem az átlagosnál jobb dinamizmust is, az öthengeres V50-est vesz.

Béke van

Forrás: Autó-MotorTermészetesen z 1,8-as is érdemes a figyelemre. A V50 ugyanis még ezzel a nem túl erős és kissé nyomatékszegény masinával is remek. A motorhang nem kellemetlen, a gép - négyhengeres mércével - finoman jár, s összességében remekül harmonizál a V50 atmoszférájával. Az utastér például egészen különleges. Bár tesztelőként több tucat autóban ültem már, a jóval drágábbakban sem találtam ennyire egységesnek, koherensnek a designt, az atmoszférát és a választott anyagokat. A V50 azonnal felismerhetően folytatja a Volvo által az S80-assal megkezdett design irányvonalat, s szerintem ez a modell a csúcspont. A belső tér a végletekig letisztult, finom, hivalkodásmentes, elegáns és ízléses - s mindez a Momentum felszereltségű modellben bőr és fa nélkül.

Lábtér helyett

Forrás: Autó-MotorA Volvo ugyan a középkategóriába pozicionálja a V50-est (szerintük ez a modell a VW Passat és az Audi A4 ellenfele), de ne dőljünk be ennek. Az S40 és V50 páros az új Ford Focusszal és a Mazda3-mal áll műszakilag szoros rokonságban, tehát kompakt autó. Ez azonnal látszik az utastér méretén is: elöl tágas a hely, hátul azonban még az alsó-középkategóriában sincs az élmezőnyben a V50. A helyszűke azonban itt véget is ér, a raktér már elég nagy, alaphelyzetben 417 literes. Sőt, nemcsak tágas és igényesen kárpitozott, hanem remekül használható is: az osztva dönthető hátsó támla magától értetődő, ám a V50-es ugyanazokat az ügyes részleteket is hordozza, amelyeket a nagytestvérnél már kitárgyaltunk.

Forrás: Autó-MotorA kihúzható roló tövében ráadásul hosszú, keskeny fedeles rekesz van: ideális, ha spagettit vagy angolnát akarunk szállítani, de az esernyőnek is helyet találhatunk itt. Mint ahogy a maga nemében a V50 is lehet ideális választás, hiszen elegáns, kényelmes és praktikus autó. Követel kompromisszumot is, hiszen az utastér hátul szűkös, a motor - a teljesítményt is figyelembe véve - kissé sokat fogyaszt, esetünkben egészen pontosan 9,1 litert 100 kilométerenként.

Forrás: Autó-Motor

A tartalomból:
Extra: Detroiti Autószalon
2005-ös újdonságok: supermotók
Teszt: Honda Jazz 1.4i ES CVT, Audi A3 Sportback S-line 2.0 TFSI quattro, stb...
Időszerű: Parkolási helyzetkép, közlekedési balesetek

Ellenfényben

Tesztautóink méretben, teljesítményben és a vételár tekintetében meglehetősen kontrasztosak. Az 1,8 literes motorral felszerelt V50-es Volvo 6,6 millió forinttól indul. Már ez sem kevés, azonban a V70 T5 kiviteléért kétszer ennyit, közel 13 millió forintot kell leszurkolni, hiszen annál a Kinetic specifikáció a legalacsonyabb - ráadásul az extrákból is könnyedén összejön néhány millió forint. A Volvo mindkét modelljére igaz azonban, hogy elegáns megjelenésű és biztonságos, sőt, kellemes belső hangulata révén képes elhitetni, hogy értékes luxusautó.

 
Magyarportál...
Ó Magyarország, ha Te is érzed amit érzünk! Ébredj FEL!
 
MOTOR
 
Mocis Linkek
 
Mocis videók
 
Orange County Choppers

 
KOCSIK
 
Autós Linkek
 
NŐK
 
Rólunk
 
Rock N' Roll
 
R N'R linkek
 

Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték