SEX, FUEL, ROCK N' ROLL!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatottság
Indulás: 2005-05-19
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
FICAK
 
Bulis videók!
 
Autó tesztek
Autó tesztek : Subaru Forester

Subaru Forester

  2005.06.01. 17:52

Széltoló

A Subaru Forester 2.5 XT 210 lóereje, kiváló összkerékhajtása és fényűző felszereltsége olyan élménnyé teszi az autó vezetését, amit más márkánál hiába is keresnénk. Lehet, hogy van élet az Imprezán túl?

Méretes légbeömlő táplálja a motor feletti intercoolert

  Ránézésre kombi, küldetését tekintve hobbiterepjáró, valójában azonban sportkocsi. A Subaru Forester a kortárs japán autógyártás alighanem legnagyobb szélhámosa, de jól áll neki. Ha csak a karosszéria méreteit nézzük, akkor klasszikus, középkategóriás kombival van dolgunk. Az autó 4,5 méter hosszú, 1,7 méter széles és 1,5 méter magas. Amitől mégis ilyen szembeötlően különlegessé válik, az egyrészt a szokásosnál nagyobb, csaknem 20 centis szabad magasság, másrészt a szokásosnál vadabb külalak. A második generációs Forester nagyjából úgy néz ki, mintha egy Corolla kombi lecsúszott volna a szállítóhajóról valahol a nyílt tengeren, és az egyik lakatlan szigeten eltöltött néhány év alatt megedzette volna a nomád élet. Ellenállóbb a külső környezeti hatásokkal szemben, vonásai sokkal markánsabbak lettek, erőt sugárzó megjelenése távol tartja tőle a kisebb súlycsoportba tartozókat.

Csúszós úton aligha kell nagyszerűbb játék egy 200 lóerő feletti boxermotor és a kiváló Subaru-összkerékhajtás párosánál


  A legtöbbet persze a motorháztetőn magasodó légbeömlő árulja el róla. Az ilyesmi egy Subarun mindig jót ígér, hiszen a nyílás mögött általában egy vízszintesen elhelyezett töltőlevegő- hűtő vár a hűsítő áramlatra. A Forester 2.5 XT-ben sincs ez másképp, a jókora hőcserélőbe nem kevésbé méretes turbófeltöltőből érkezik a levegő, ahonnan pedig – immár jócskán megnövekedett nyomással – a 2,5 literes, négyhengeres boxermotorba vezet az útja. A nagyméretű motor újdonság az eddig csak kétliteresekkel felszerelt Forester orrában, de remekül illik oda. A nagyobb lökettérfogat és a feltöltés kettőse végleg száműzött minden erőtlenséget az autó gépházteteje alól, egyben remek játszópajtással ajándékozta meg a kifinomult összkerékhajtást. A 210 lovas motor fordulatszámtól és sebességtől függetlenül, minden pillanatban kész hatalmasat lódítani az 1,5 tonnás karosszérián. A sofőrnek csak arra kell ügyelnie, hogy el ne késsen a váltással. Amennyiben tehát van hely, nem tart sokáig megközelíteni a végsebességet, aminek báját a surrogó boxermotoron és remegő motorházfedélen túl a tesztautóban még a menetszél által keltett, 200 környékén jelentkező, a légbeömlő felől hallható, eszeveszett sivítás is erősítette. A 6,3 másodperces gyorsulási érték ellen azonban egyszerűen nincs orvosság, az fenomenális. Elvégre nem sportkocsiról, hanem ormótlan összkerekesről van szó, ennek a két kategóriának az összekeverésére pedig idáig csak a Porsche igazgatótanácsának tehetségéből futotta.

A Forester alighanem leggyengébb pontja a méltatlanul könnyen forgatható, érzéketlen kormánykerék
Eltéveszthetetlenül japános a Forester középkonzolja A bőrkárpitozású ülések nagyok, de nem tartják a testet
A fordulatszámmérő és a benzinmutató is gyorsan mozog Külön kapcsolóval lehet tisztítani a szennyeződött lámpákat
Elegáns megoldás a fedélzeti hifi mellől előugró pohártartó Mélyen ül a négyhengeres, 210 lovas boxermotor
Alaphelyzetben nem túl nagy a csomagtartó, de legalább vannak benne apróbb rekeszek, és a támlák ledöntésével bővíthető


  Az önzáró központi differenciálmű szimmetrikusan osztja el a nyomatékot a tengelyek között, így a papírforma szerint a Forester a kanyarokban semlegesen viselkedik, ami többnyire igaz is. Nedves, csúszós felületen az autó könnyedén, játékosan irányítható, ami a minden fordulaton bődületes erőt szolgáltató turbómotornak és a hátsó tengely két oldalát szükség esetén összezáró hátsó sperrdifinek (a csúcsmodellben széria) köszönhető. A 215 milliméter széles, magas oldalfalú abroncsok száraz úton is szokatlanul jól tapadnak az aszfalthoz, ám túl nagy sebességnél a Forester ilyenkor már erősen hajlamos az alulkormányozottságra. A jó úttartásért és a csekély karoszszériadőlésért azonban a városban meg kell fizetni: a rossz utakról a futómű nemcsak hanggal, de rázkódással is értesíti a bent ülőket.
  Az utastér egyébként is eklektikus hangulatú hely, amelyben a harsány műszerek és a Momo kormány a sportkocsikat, a vastag bőrülések és az érintőképernyős navigációs rendszer a luxusautókat, a magas üléshelyzet és az ellenálló műanyagok pedig a terepjárókat juttatják eszünkbe.
  Mindennek tetejébe a Forester tulajdonképpen kombi, és ehhez képest a 400 literesnél is kisebb csomagtartó nem túl jó eredmény. A nyilvánvalóan az összkerékhajtás által támasztott helyigény számlájára írandó szűkösség az osztottan dönthető hátsó ülések előrehajtásával jócskán enyhül, ráadásul a csomagtér padlójában teljes méretű pótkerék és több apró, fedeles rekesz is lapul.
  A Subaru valamivel több mint tízmillió forintot kér a legerősebb Foresterért, ami nem sok. Nem csupán azért nem, mert ennyi pénzért a vevő bivalyerős motorkülönlegességet és a kategóriában páratlan összkerékhajtást kap, a felszereltség is fényűző. Annyira az, hogy az autóhoz egyetlen extrát sem lehet venni, a vételárban minden benne van: a hatalmas, nyitható panorámatető, a DVD-alapú navigáció, a bőrkárpitozás és hatlemezes CD-váltó is. Mindezt együtt nehéz lenne ugyanennyiért megtalálni a konkurenciánál, legyen bár szó egyszerű kombikról, hobbiterepjárókról vagy sportkocsikról.
Szöveg: Lamara Roland
Kép: Szabó-Jilek Ádám

 

SUBARU FORESTER 2.5 XT Turbo
210 LE(155 KW), 0–100km/h 6,6 s, végsebesség 226 km/h, fogyasztás 14,15 l/100 km, ára 10 397 000 Ft.

TESZTEREDMÉNYEK

Óriási napfénytető jár a Forresterhez – ezt és az intercooler légbelépőjét leszámítva teljesen szokványos az alapforma.

Hosszúság: 4450 mm

Szélesség: 1735 mm

Magasság: 1585 mm

Tengelytáv: 2525 mm

MENETTELJESÍTMÉNYEK

s

Gyorsulás  
0–30 km/h

1,0

0–40 km/h

1,4

0–50 km/h

2,0

0–60 km/h

2,8

0–70 km/h

3,5

0–80 km/h
4,3
0–100 km/h
6,6
0–120 km/h
9,1
0-130 km/h
10,8
0–140 km/h
13,1
0–160 km/h
17,5
0–180 km/h

24,4

400 m álló rajttal

14,7

Végsebesség

226 km/h

   
RUGALMASSÁG

s

60–100 km/h IV. fokozatban

6,7

80–120 km/h IV.. fokozatban

6,2

60–100 km/h V. fokozatban

10,9

80–120 km/h V. fokozatban

10,8

   
FOGYASZTÁS

l/100 km

Ólommentes üzemanyag


Minimum

11,6

Maximum

16,7

Tesztfogyasztás

14,15

Hatótávolság

424 km

   
BELSŐ ZAJ

dB(A)

Fokozat

III.

IV.
V.
50 km/óránál

60

59

60

80 km/óránál

64

63

62

100 km/óránál

67

66

66

120 km/óránál

70

70

69

130 km/óránál

72

71

70

140 km/óránál

75

73

72

160 km/óránál

0

75

76

180 km/óránál
0
78
76
alapjárati zaj

43

legnagyobb zaj max. gázpedálállásnál

78

   
KILOMÉTERÓRA PONTATLANSÁGA km/h
Mutatott érték
valós érték
50
45
80

74

100

92

120
110
130

118

160
148
180
167
     
FÉKÚT

m

100 km/h hideg fékekkel (üresen)

45

100 km/h hideg fékekkel (terhelten)

45

100 km/h meleg fékekkel (terhelten)

47

Nagy sebességű fékezés (160 km/h)

131,17

MűSZAKI ADATOK

FELSZERELTSÉG/ÁRAK

MOTOR
Elöl hosszában elhelyezett, négyhengeres, benzines, folyadékhűtésű, könnyűfém boxermotor. Öt helyen csapágyazott főtengely, két felül fekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep változó szelepvezérléssel (AVCS). Elektronikus, hengerenkénti üzemanyag-befecskendezés.
Teljesítmény

155 kW (210 LE) 5600/min

Literteljesítmény
63,08 kW/l (85,47 LE/l)
Lökettérfogat

2457 cm³

Furat × löket

99,5x79 mm
Sűrítési viszony

8,2:1

Nyomaték

320 Nm 3600/min

Dugattyú-középsebesség a névleges teljesítményhez tartozó fordulatszámon
 

14,74 m/s

Motorolaj feltöltési mennyisége

 

4 l.

Hűtőrendszer térfogata

 

7,3 l

ERŐÁTVITEL
Állandó négykerék-hajtás, ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű. Nyomatékelosztás az első és hátsó tengelyek között, differenciálzár a hátsó tengelyen. Áttételek: I.: 3,45; II.: 1,95; III.: 1,37; IV.: 0,97; V.: 0,74. H.: 3,333. Tengelyhajtás áttétele: 4,44:1.

FUTÓMŰ
Elöl-hátul független kerékfelfüggesztés. Elöl háromszög keresztlengőkok progresszív hatású csavarrugóval és stabilizátorral. Hátul többlengőkaros kerékfelfüggesztés (2 kereszt- és 1 hosszlengőkar). Mechanikus szintszabályozás a hátsó tengelyen. Nyomtáv elöl 1485 mm, nyomtáv hátul 1465 mm. Fogasléces szervokormány. 2,75 kormányfordulat ütközéstől ütközésig. Hidraulikus, kétkörös fékrendszer fékrásegítővel, elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, blokkolásgátló, elektronikus fékerő-elosztó. Mechanikus, hátsó kerekekre ható rögzítőfék. Keréktárcsa mérete: 6,5 J×16. Gumiméret: 215/60 R 16 95V.

KAROSSZÉRIA
Ötüléses, ötajtós terepjáró.
Légellenállási tényező cw

0,37

Hosszúság/szélesség/magasság
4450/1735/1585 mm
Tengelytáv

2525 mm

Terepszög elöl/hátul
25/21°
Rámpaszög
21°
Forduló kör jobb/bal
12,3/11,8 m
Üzemanyagtartály mérete

60 l

Üres tömeg

1487 kg

Súlyelosztás elöl/hátul

58,8/43,2 %

Megengedett össztömeg

2000 kg

Csomagtartó mérete

387–1592 l

Utánfutó terhelhetősége
fék nélkül/fékezett

750/2000

Terhelhetőség

555 kg

Megengedett t etőterhelés

80 kg

BELSŐ MÉRETEK
Belső szélesség elöl/hátul

1430/1395 mm

Ülés mélysége elöl/hátul

500/465 mm

Átlagos üléstér

665 mm

Kormányátmérő

380 mm

 
KARBANTARTÁS
Átvizsgálás minden

30 000 km

Olajcsere minden

15 000 km

 
FOGYASZTÁS (ECE-NORMA)
Város

15 l/100 km

Országút

8,7 l/100 km

Vegyes

11 l/100 km

ALAPÁR
10 397 000 Ft
TESZTAUTÓ ÁRA
10 397 000 Ft

ALAPFELSZERELÉS
(főbb tényezők): vezetőés utasoldali légzsák, fejlégzsákok és aktív fejtámlák elöl, övfeszítő överőhatárolóval elöl, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, differenciálzár a hátsó tengelyen, állandó négykerék-hajtás, hátsó szintszabályozás, automata klímaberendezés, bőrborítású (Momo) kormánykerék, váltógomb és kézifékkar, bőrkárpitozású ülések, elektromos ablakok elöl-hátul, fűthető első ülések, vezetőülés magasságállítással, állítható magasságú kormány, teljes értékű pótkerék, sztereó rádió CD-lejátszóval 6 lemezes CD-tárral, elektromos panoráma-tetőablak, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, ablaktörlőlapát-jégtelenítő (elöl), fényszórómosó, metálfényezés, Multireflektor fényszóró, színezett üveg, tetősín, rádio-távirányítású központi zár aktiválás-visszajelzővel, olvasólámpák, műszerfalba épített italtartó, középkonzolba integrált tárolórekeszek, tárolórekesz a csomagtérben, kihúzható csomagtérroló, osztottan dönthető hátsó üléstámla, 6,5 J×16 könnyűfém keréktárcsák, elektronikus sebességszabályozó, DVD-alapú navigációs rendszer érintésre működő kijelzővel.
KÖLTSÉGEK
Súlyadó 12 600 Ft (1200 Ft/év/100 kg)

KÖTELEZŐ BIZTOSÍTÁS
egy negyedévre, 30 évnél idősebb budapesti tulajdonos esetén, Generali–Providencia Biztosító A0 osztály, 2004-es díjszabás 44 457 Ft/negyedév

CASCO BIZTOSÍTÁS
egy évre, negyedéves díjfizetéssel 30 évnél idősebb budapesti tulajdonos esetén, Generali–Providencia Biztosító euró casco, 2004-es díjszabás
151 211 Ft/negyedév

Minimum önrész                     130 000 Ft
Becsült értékcsökkenés             közepes

JÓTÁLLÁS
3 év vagy 100 000 km általános garancia,
3 év fényezésre, 12 év átrozsdásodás ellen.

ÉRTÉKELÉS

Annak ellennére, hogy talán ezt ismerik a legkevesebben az összes Subaru közül, a Forester megérdemli a figyelmet. Különösen erre a 2.5 literes motorral szerelt csúcsmodellre igaz, hogy nem ismer lehetetlen sem az autópályán, sem az erdei utakon, és a nem túl kénye ízlésűek akár operába is mehetnek vele. Ha bírják benzinnel.
KAROSSZÉRIA
különleges megjelenés
robusztus felépítés
emelt hasmagasság
kombi kialakítás
kicsi csomagtér
hátul az elvárthatónál kisebb hely
KÉNYELEM
gazdag felszereltség
méretes ülések
könnyű beszállás
zajos működés
kényelmetlen futómű
HAJTÁSLÁNC
nagyszerű menetteljesítmények
kivételesen jó tapadás
közvetlen gázreakció
nagy erőt igénylő kuplung
MENETTULAJDONSÁGOK
kiváló úttartás
nagyon jó gyorsulás
érzéketlen kormányzás
BIZTONSÁG
nem eléggé hatásos fékek
menetstabilizáló nem rendelhető
KÖRNYEZETVÉDELEM
méretéhez képest tiszta üzemű motor
az utastér elemeinek egy része
visszaforgatható
KÖLTSÉGEK
a teljesítményhez és felszereltséghez
képest kedvező ár
hosszú karbantartási intervallumok
magas fogyasztás
drága alkatrészek

 
Magyarportál...
Ó Magyarország, ha Te is érzed amit érzünk! Ébredj FEL!
 
MOTOR
 
Mocis Linkek
 
Mocis videók
 
Orange County Choppers

 
KOCSIK
 
Autós Linkek
 
NŐK
 
Rólunk
 
Rock N' Roll
 
R N'R linkek
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?