SEX, FUEL, ROCK N' ROLL!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatottság
Indulás: 2005-05-19
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
FICAK
 
Bulis videók!
 
Autó tesztek
Autó tesztek : Renault Espace menetpróba

Renault Espace menetpróba

  2005.06.01. 17:43

Tizennyolcadik születésnapjára alapvetõen megújult a Renault nagy buszlimuzin párosa, az Espace és a Grand Espace. Az immár negyedik generáció tágasabb, csendesebb, variálhatóbb és jobb minõségû, mint az elõdje

Felnõttkorba lépett

Tizennyolcadik születésnapjára alapvetõen megújult a Renault nagy buszlimuzin párosa, az Espace és a Grand Espace. Az immár negyedik generáció tágasabb, csendesebb, variálhatóbb és jobb minõségû, mint az elõdje.

A nagyobb siker érdekében az autógyárak gyakran élnek azzal a fogással, hogy teljesen újként állítanak be egyébként csak ráncfelvarráson átesett modelleket. Ezt a maszlagot az autók világában járatosak nem eszik meg, akik azonban csak a reklámokból, esetleg hozzáértõnek hitt, de valójában kevésbé jól értesült ismerõsöktõl szerzik információikat, azok könnyen lépre mehetnek. A két Renault Espace esetében azonban még az egyébként megszokottnál is nagyobbak a változások. A külsõ megjelenésen, az utastér kialakításán, a motorválasztékon, a padlólemezen és a futómûn kívül ugyanis még a gyártási hely és mód sem a régi. A korábbi három Espace-generáció az ûrhajózási és haditechnikai iparban érdekelt Matránál készült, mégpedig kissé a sportkocsik építésmódjára emlékeztetõ megoldással: hegesztett fémvázra erõsítették fel a mûanyag karosszériaelemeket. A 43 hónapos fejlesztõmunka nyomán megszületett új páros azonban már a Renault berkein belül készül, a cég sandouville-i üzemében, egy soron a Lagunával és a Vel Satisszal. A gyártás módja hagyományos, ám – például az elsõ sárvédõk esetében – a mûanyagot továbbra sem mellõzik. Az Espace egyébként a gyártás színhelyén kívül is vállal közösséget a másik két típussal. A Lagunával a padlólemeze egyezik meg, a Vel Satisszal pedig elejének megformálása mutat közeli rokonságot. Mint manapság minden új típus, a két Espace is megnõtt, és nem is kevéssel. Az alaptípus hosszában 144, széltében 50, magasságban 46 mm-t gyarapodott, aminek a – minden sorban – nagyobb fejtér és belsõ szélesség révén az utasok látják hasznát. A megnövelt tengelytávból is õk, illetve fõként a harmadik sorban helyet foglalók profitálnak, mivel a nagyobb második ajtónak köszönhetõen a leghátsó ülésre is könnyebbé vált a bejutás. Cserében viszont alig nõtt a csomagtér, amelynek térfogata alaphelyzetben és bõvítve is csaknem hajszálra ugyanakkora, mint az elõzõ generációban. Mégis könnyebb megoldani a poggyász elhelyezését, mert a variálhatóság sokat javult. Egyrészt ugyanis a biztonsági öveket az ülésekbe integrálták, amelyek így bárhová tehetõk, illetve tolhatók, másrészt a második sor három sínpárja 225 mm-es, a harmadik sor két sínpárja pedig 975 mm hosszanti állítást tesz lehetõvé.

A rendezkedést megkönnyíti, hogy az ülések egyszerûen kiés beszerelhetõk. Ugyanakkor viszont az ülések – az övek integrálása okán – indokolttá vált megerõsítések miatt elég súlyosak. A bent ülõk közérzetét befolyásoló más részletek kidolgozására is jelentõs gondot fordítottak. A két Espace-ban 100, illetve 117 liternyi rakodórekeszt alakítottak ki. Ezeket az ajtókban és – fedéllel letakarhatóan – a mûszerfalon helyezték el, ez utóbbiakba szerelhetõ be egyébként a rádiómagnó, illetve a navigációs rendszer. A korábbinál – és több vetélytárs típusnál – igényesebb megoldású a légkondicionálás. A Nap állását is figyelembe vevõ berendezés oldalanként osztottan, illetve a második sorból is vezérelhetõ és a harmadik sor is kapott két felsõ és két alsó levegõfúvókát. A kocsiban az olcsó mûanyagok elhagyása, illetve drágábbakkal való felváltása miatt sokat javult a minõségérzet, és a gondosabb zajcsillapításnak hála jóval csendesebb az utastér.

Pedig a hangszigetelési szakembereknek nem volt könnyû dolguk, hiszen a motorkínálat két eddigi dízele alaposan megizmosodott, és a kocsikhoz megrendelhetõ motorok közé került a Vel Satisban már megismert háromliteres V6-os dízel is. A korábbi benzinesek közül a nyomatékszegény és torkos háromliteres V6-ost – ismét a Vel Satis mintájára – szerencsére felváltotta a Nissan eredetû 3,5 literes V6-os. Maradt viszont a kétliteres szívó benzines, az új Espace-okhoz ennek turbófeltöltéses kivitele is megvásárolható. A hat erõforrás közül a 120 lóerõs 1,9 dCi és a 140 lóerõs szívó benzines – bár várhatóan ezek lesznek a legolcsóbbak – nem látszanak jó választásnak, mert hatfokozatú váltójuk ellenére is csak küszködnek az új építésmód miatt cirka két mázsával meghizlalt autókkal. A 150 lóerõs 2,2 dCi hatfokozatú kézi sebességváltóval és a csak automatával kínált 180 lóerõs 3,0 dCi a próbaút tapasztalatai alapján már sokkal alkalmasabbak a feladatra, bár meg kell jegyezni, hogy a V6-os dízel az automatát leszámítva sem annyival temperamentumosabb, amennyivel nagyobb a lökettérfogata. A turbófeltöltõs kétliteres benzines szintén dinamikusan mozgatja mindkét Espace modellt, míg a V6-os egyenesen sportkocsivá varázsolja õket, igaz, csillagászati benzinszámla árán.

Lehet, hogy a Renault nagy buszlimuzinjai a V6-ossal úgy gyorsulnak, és olyan gyorsak, mintha sportkocsik volnának, úttartásuk azonban közel sem olyan jó. Ezen alapvetõen nem segít az új, a korábbi merev tengelyt felváltó csatolt lengõkaros felfüggesztés sem, bár valamit javított a helyzeten. A továbbra is jelentõs oldaldõlés például a cég állítása szerint negyedével kisebb. Szintén nem túl sportos a kormány, amely közvetlenül mûködik ugyan, de a túlzott rásegítés miatt alig ad visszajelzést a kerekeknél történtekrõl. A rugózás viszont a cég hagyományainak megfelelõen alapvetõen kényelmes hangolású, de az alacsony oldalfalú gumik miatt az apróbb zökkenõket, a csatornafedelek ütéseit mégis hûen közvetíti.

Magyarországra elõreláthatóan januárban érkezik meg az új Espace és Grand Espace, a kétliteres benzinmotorral hajtott alap Espace ára hétmillió forint alattira várható. Gajdán

Hátulról elég ormótlan az Espace. Fél méternél alig magasabbra (562 mm) kell emelni a csomagokat a rakodáshoz

Minden sorhoz szereltek szellõzõrostélyt, még a leghátsóhoz is, ahol kettõ van felül és kettõ alul

Az egyszerûen kivehetõ, de nehéz ülésekbe integrálták a biztonsági öveket, így bárhová elhelyezhetõk

Az elõzõnél szebb és igényesebben kivitelezett a rakodórekeszekkel bõségesen ellátott mûszerfal. Az új azonosító kártyát már nem szükséges bedugni, elég a zsebben tartani

Az úttartás az új hátsó felfüggesztés révén javult, de a rugózás továbbra is inkább kényelmes

A Nap irányát is figyelembe veszi a kétzónás, automata belsõ keringtetésû légkondicionáló berendezés

 
Magyarportál...
Ó Magyarország, ha Te is érzed amit érzünk! Ébredj FEL!
 
MOTOR
 
Mocis Linkek
 
Mocis videók
 
Orange County Choppers

 
KOCSIK
 
Autós Linkek
 
NŐK
 
Rólunk
 
Rock N' Roll
 
R N'R linkek
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?