SEX, FUEL, ROCK N' ROLL!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatottság
Indulás: 2005-05-19
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
FICAK
 
Bulis videók!
 
Autó tesztek
Autó tesztek : Alfa Romeo 156

Alfa Romeo 156

  2005.06.01. 17:41

Az Alfa Romeo 156 öt év és 540 ezer példány legyártása után megújult. A középkategóriás modell – amellett, hogy külsõ változtatásokat végeztek rajta – néhány mûszaki újdonsággal is szolgál, motorválasztékában például két Multijet turbódízel is megjelenik.

A mester kézjegyével


Az Alfa Romeo 156 öt év és 540 ezer példány legyártása után megújult. A középkategóriás modell – amellett, hogy külsõ változtatásokat végeztek rajta – néhány mûszaki újdonsággal is szolgál, motorválasztékában például két Multijet turbódízel is megjelenik.


Az Alfa Romeo 156 átalakítása fontos üzenetet hordoz. Az eredeti formaterv megalkotója, Walter de Silva már átigazolt a Volkswagen-csoporthoz, ezért az olaszoknak duplán is kellett bizonyítaniuk: egyrészt, hogy a – kétségkívül tehetséges – tervezõ elvesztése nem sodorja formai válságba a márkát; másrészt, hogy a 156-os karakterét át tudják úgy alakítani, hogy az ne tûnjön toldozgatásnak.
Az Alfa nagy szerencséje, hogy Észak-Olaszországban amúgy is rengeteg, kisebb-nagyobb formatervezõ stúdió mûködik. A 156-os átrajzolásának megbízását végül a torinói Italdesign kapta, az a cég, amelynek ténykedését Giorgetto Giugiaro neve fémjelzi. Az elmúlt évtizedekben a mester tervezte meg több Alfa formáját is, most azonban meglévõ alapokon kellett dolgoznia.
Munkáját némileg megkönynyítette, hogy a 2002-es Brera tanulmányautón már felvázolta a jövõ Alfa Romeóinak vonalait. A nemzetközi sajtóbemutatón, az Itadesign központjában ez a kupé ott állt az új 156-os mellett, tehát nem volt nehéz rájönni, honnan az ötlet. Az orrot érintõ markáns változtatásokon kívül a 156-ossal nem sok történt, azt leszámítva, hogy a csomagtérfedélen megjelent egy új törésvonal, és némileg a lámpatestek is változtak. Az Italdesign egy feliratot is elhelyezett a sárvédõn, az oldalsó index alatt, „Design Giugiaro” felirattal – kissé kisajátítva az eredeti formatervet is.

Hátulról alig látszik
változás, mindössze
a csomagtérfedélen
jelent meg egy új él

Giugiaro magyaráz
az új formajegyekrõl

A háttérben álló Brera kupé orra igen
közeli rokonságot mutat az új 156-oséval

Az utastér szinte érintetlen maradt,
mindössze a központi kijelzõ lett
kisebb, és új szín-összeállításokat
komponáltak

A Sportwagon továbbra sem
terebélyes kombi, de csomagtere
legalább bõvíthetõ – szemben a limuzinéval

A 156-os benzinmotorjai gyakorlatilag változatlanok maradtak, az 1,6 és 1,8 literes Twin Spark módosítás nélkül úszta meg a típus átalakítását. E motorok utódai hamarosan megjelennek, közvetlen befecskendezéssel. A már korábban is használt kétliteres, közvetlen befecskendezéses (JTS) motoron is mindössze a vezérlõelektronika átprogramozására volt szükség, hogy a rövidebbre vett végáttétellel még kellemesebb legyen a vezetési élmény. A 2,5 literes V6-os verzió hajtáslánca is változatlan.


A hengerenként négyszelepes
dízelek meglehetõsen sportosan
mozgatják a 156-ost

Annál komolyabbak az újítások a dízeleken. A klasszikus, nyolcszelepes 1.9 JTD (115 LE) variáns ugyan megmaradt a kínálatban, hiszen csendesen és kiegyensúlyozott erõleadással mozgatja még a Sportwagont is. Picivel férfiasabb hangú ugyanennek a motornak a 16 szelepes variánsa, amelyet viszont már második generációs közös nyomócsöves befecskendezéssel (ezt Multijetnek nevezik) láttak el. Az új rendszer maximális befecskendezési nyomása eléri az 1600 bart, és munkaütemenként akár hat részletre elosztva képes az égéstérbe juttatni a tüzelõanyagot. Így a nyomaték drasztikus növelése ellenére sem képzõdik korom, továbbá lágyabb az égési folyamat, mint az elsõ generációs rendszerekben. Akinek viszont még a 140 lóerõ és a 305 newtonméter nyomaték is kevés, az is talál megfelelõ turbódízelt. Elkészítették az öthengeres, 2,4 literes JTD motor hengerenként négyszelepes változatát is – szintén Multijet befecskendezéssel. Az eredmény: 175 lóerõ maximális teljesítmény és 385 newtonméter nyomaték. Az öthengeres szinte ijesztõ vehemenciával tudja megmozgatni a 156-ost: a limuzint nulláról százra mindössze 8,3, a Sportwagont 8,6 másodperc alatt gyorsítja fel. A 156-os új változatai már most megrendelhetõk, de az elsõ autók õsszel érkeznek meg. A legolcsóbb, 1.6 TS limuzin ára még épphogy az ötmilliós határ alatt marad.

 
Magyarportál...
Ó Magyarország, ha Te is érzed amit érzünk! Ébredj FEL!
 
MOTOR
 
Mocis Linkek
 
Mocis videók
 
Orange County Choppers

 
KOCSIK
 
Autós Linkek
 
NŐK
 
Rólunk
 
Rock N' Roll
 
R N'R linkek
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!