SEX, FUEL, ROCK N' ROLL!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatottság
Indulás: 2005-05-19
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
FICAK
 
Bulis videók!
 
Autó tesztek
Autó tesztek : Jeep Cherokee

Jeep Cherokee

  2005.06.01. 17:37

Nincs ijesztőbb feladat egy szabadidőjármű számára, mint autók által még nem járt afrikai hágókon felkaptatni. Az új Jeep Cherokee bizonyítja, hogy neki játék e megméretés.

Háromféle kivitelben létezik az új Cherokee. A Sport és a Limited gépteteje tagolt Zambiai falulakók és a külön ködlámpás, sárvédő-szélesítéses Renegade kivitel Durva vízmosás, laza talaj: meg se kottyan a kőkemény Cherokeenak
Felező és differenciálzár nélkül leküzdhetetlen egy ilyen meredek csapás 2005-ös Cherokee. Mire nálunk kapható lesz, addigra tudjuk, ki lesz az új importőr

Nincs ijesztőbb feladat egy szabadidőjármű számára, mint autók által még nem járt afrikai hágókon felkaptatni. Az új Jeep Cherokee bizonyítja, hogy neki játék e megméretés.

   Chobe Nemzeti Park, Botswana. Harmincnégy fok, tüskés bokrok, felniig érő homok. Kiszállni kockázatos – no nem azért, mert a kiszáradt bozót rejtekeiből bármelyik pillanatban emberevő oroszlán, halálos ölelésű óriáskígyó vetné magát az emberre, hanem azért, mert a megtorpanás legkisebb jelére megreccsen a középkonzolban lapító walkie-talkie, és furcsa angol tájszólásban aggodalmas utasítások ömlenek elő a torz hangszóróból. Társam cigije fogytán, ezért a skót túravezető nyavalygása jobban idegesíti, mint otthon a virágkorukon túljutott, köldökpiercinges plázacicák csivitelése a büfé szomszéd asztalánál. Nekem csak a kávé lebeg a szemem előtt, hiszen felfoghatatlan időpontban, ötkor kezdődött a nap. De védem a haza becsületét: amíg a más országokból összesereglett, pipogya firkászok a homok első megpillantására rég felező összkerékhajtásba kapcsoltak, én hősiesen országúti kétkerék-hajtásban hagyom a Cherokee terepváltóját. Nem is olyan veszélyes művelet ez. Amíg a többiek bénán cammognak, én le-lemaradok az előttem lévőtől, és alkalmanként hatalmasakat csörtetek a bozótban az elakadás legkisebb veszélye nélkül. Végre coffee-time, háromszáz éves fa tövében, jeepes acélbögrében kapjuk a híg, barna löttyöt. Itt kezdődik a kemény terepes szakasz.

Bár négycsillagosra teljesíti az Euro NCAP-tesztet a Cherokee, elefántok ellen azonban kevés védelmet nyújt Hívogató lemezbolt Zambia belsejében. Lagzi Lajcsit nem tartottak, odébbálltunk
Zambia és Botswana között ömlik egybe a Chobe és a Zambezi folyó Krómmaszkos Cherokee Limited a lépfene-mentesítő gázló előtt a botswanai határon


   Nem sok jót remélek a beharangozott off-road programtól. Előző nap langyos tapasztalatokat szereztem az amerikaiak fényes terepjáróikonjával. Tudom jól, az indián törzsről elnevezett Cherokee (ejtsd: cserökí) csupán köztes modell, hiszen a kőkemény Wrangler (ejtsd: renglör) és a Grand Cherokee luxusterepjáró között foglal helyet a modellpalettán. Afféle kombi-terepesként kezdte, kemény, 4×4-es hajtáslánccal, személyautó- karosszériával. Sajnos más cégek időközben feltalálták a szabadidőjárművet, azt az autófajtát, amely éppúgy csak gondolatban alkalmas igazi terepjárásra, mint amennyire kalandvágyók az ilyen járművek tulajdonosai. Az illemtudó, finom nevelést kapott járművek társaságában pedig a szintén közéjük sorolandó Jeep-kombi egyszer csak a böfögő, durva poénokat sütögető farmer szerepében találta magát.

BOTSWANA, ISKOLA, JEEP

Bár a 11 ezer négyzetkilométernyi területű Chobe Nemzeti Park alapvetően civilizálatlan terület, akad azért ott falu is, például Mabele, az ezer lakosú település. A Jeep támogatja az ottani általános iskolát, amelybe utunk során betértünk. Elsőre úgy tűnt, mint amikor a gyarmatosítók meglátogatják a leigázott népet – autóinkkal törzsi viseletbe öltözött, éneklő gyerekek sorfala között vonultunk be az iskola udvarára. De aztán oldódott a hangulat, beszélgetések kezdődtek a helyi kicsik és az idegen nagyok között, majd két srác terepjáró-bemutatót is tartott: mini off-road pályán szemléltették, hogyan győzi le az akadályokat a Cherokee. Járműveik drótból hajlított, mechanikus távirányításos terepjárók voltak, lenyűgöző részletgazdagsággal: a kipufogót, a lámpákat, a működő rugózást, az üléseket és a tükröket is kialakították rajtuk.


   Az anyacég tervezői nem engedtek: maradtak a számukra otthonos terepen, és a meglévő, nyersebb Cherokee építőkockáiból készítették el a maguk divatos SUV-jét. Így kapott a modell az ikonjellegű Wrangleréhez hasonló orr-részt, kiugró első sárvédőket – csupa olyan optikai elemet, amelyekre azok harapnak rá, akik az SUV-ban kicsit azért még látni akarják a terepjárót. Az idei modell pedig a 2001-ben bemutatott verzióhoz képest is ódivatúbb maszkkal, de stílusosabb sárvédőkkel, áttervezett belsővel, modernizált felszereltséggel és új dízelmotorral lép színre.
Egy nappal korábban, a Zambiában zajló, elsősorban országúti és sima földutas szakaszokon lebonyolított vezetésen a vadonatúj, ötfokozatú automatával (ehhez a modellhez a másik opció a hatfokozatú, kézi szerkezet), újfajta motoros 2,8 CRD dízellel szerelt verziót fogtuk ki, amely óriási nyomatéka ellenére nem tűnt bivalyerősnek az előzgetések során, igaz, hangosnak sem. Tény, hogy a kormány egészen közvetlen volt, a fékek remekül lassítottak, az automata gyorsan gangolt a fokozatok között, de valljuk be, a négyhengeres, közös nyomócsöves, változó turbinageometriás, 163 lóerős és 400 newtonméteres dízel sprintbajnokká nem teszi a Cherokeet. Bár a kerekek szívósan tapadtak az aszfalthoz, a kormány hirtelen mozdulataira a karosszéria jobban imbolygott, mint a modern SUV autóké, viszont a terepjárókénál jóval kevésbé. Ennek oka a régies futómű: elöl még viszonylag fejlett, kettős keresztlengőkaros, keresztstabilizátoros, hátul azonban tekercsrugókra támaszkodó merev tengelyes a rendszer. Még jó, hogy elvetették az oldalirányú lökdösést előidéző, ferde Panhard rudat, illetve az alig kulturáltabb Scott- Russel kitámasztást, s a hátsó hidat inkább a differenciálműnél, rövid és széles, hosszanti A karral támasztották ki az oldalirányú mozgásokkal szemben. Ez a megoldás simább fel-le mozgást enged, de a bukkanókon így is furcsa rángatózásokhoz, lebegő úttartáshoz vezet.
A belső sem üti meg az európai és japán konkurensek színvonalát, hiszen az ajtókárpitokat leszámítva a műszerfalat, a beltéri elemeket féltucatnyi mintázatú, kőkemény, vékony műanyagfajta alkotja. Elöl nagyon széles a kardánalagút, ezért a vezető és az első utas hamar eljut a következtetéshez, hogy jobban tette volna, ha otthon hagyja a kocsi belseje felé eső lábát. Máskülönben a megnövelt ülőfelületű, kétféle sűrűségű szivaccsal párnázott ülések hoszszú távon is kellemesek.

A Limited rövidesen nem csak 16, hanem 17 hüvelykes felnikkel is rendelhető lesz
Minden Renegade változat aljára felszerelnek három erős védőlemezt, a küszöbcsövek is ingyen járnak a verzióhoz, s a tetősín is e kivitel szerves része


   Térjünk vissza Botswanába, a szafaripark kaptatóin szerzett élményekre! Ezt a napot már a nagyobbik, V6-os, 3,7 literes, 204 lóerős és 307 newtonméternyi nyomaték leadására képes benzines modellel indítottuk, amelyhez kizárólag négyfokozatú, automatikus váltómű társul. Szerencsére a négyhengeres, 2,4 literes, 147 lóerős, ötfokozatú, kézi váltós alapbenzinest nem kellett kipróbálnunk – talán maguk a jeepesek is érezték, hogy az csak szükségmotornak tekinthető egy efféle 1,8 tonnás tömegű autóban. Már az odavezető, alig száz kilométernyi országúti szakaszon éreztük: nagyjából ilyennek kell lennie az Európába szánt amerikai szabadidő-autónak. Férfias, kissé zabolázatlan mormogás a motor felől, a gázpedál letaposására erőteljes lódulás, az erőforrás csak 120-as tempó fölött kezd kifogyni a szuflából. Persze aki igazán türelmes, az kivárhatja a 180 km/órás végsebességet is.
   A kávé leöblítése után olyan csapásra tértünk, amelyet autóink előtt csak kecskék tiportak – jó a referencia, mert ismereteink szerint a mekegő állatok terepjáró képessége kivételes. A négy keréknek helyenként esélye sem volt egyszerre érinteni a talajt. Másutt meg a hasán csikorogva billent át a meredély felé az autó, utána olyan lejtővel, amelyen csak a biztonsági öv tartott vissza az előreeséstől. Kiszáradt, süppedős púderhomokkal borított, széles folyam medrén is átkeltünk – akkor vettem észre, milyen nehéz a terep, amikor óvatlanul kiszálltam fotózni, és alig bírtam néhány lépésnyit tenni oldalra, hogy képbe kerüljenek az autók. A Cherokee valóban remek terepjáró, más szabadidőjárművek már kilométerekkel korábban elvéreztek volna. A tekintélyes hasmagasság, a hátsó diffizár, valamint a részleges, illetve állandó összkerékhajtásba zárható, felezővel is ellátott hajtáslánc ilyen terepen igazán elengedhetetlen.
   Az autógyilkos szakaszt elhagyva a nemzeti park állatnézős részéhez, a Chobe-folyóhoz értünk. Ez a világ legjobb emiszsziótesztelő helyszíne, kristálytiszta levegővel, gázösszetételelemző készülékekkel, azaz szuperérzékeny szaglással ellátott vadállatokkal. És lám, a tőlünk néhány méterre legelésző impalák, karnyújtásnyira meditáló elefántcsordák ügyet sem vetettek az Euro–3-as dízelgázokat és Euro–4-es benzingőzöket lehelő Cherokeekra. Bár október errefelé száraz hónap, még vízmosáson is alkalmunk nyílt átkelni. A nemzeti park egyik szegletében lépfene ütötte fel a fejét, ezért a kijáratnál, valamint a botswanai–zambiai határon vegyszeres kerékmosó gázlót küzdöttünk le gépeinkkel. Ezzel vissza is tértünk a civilizált valóságba: ekkora akadálytól még a Cherokee vetélytársai, a műanyag plázaterepjárók sem hőköltek volna vissza egy jobb napon.

 

ÚJÍTÁSOK 2005-RE

Fekete alapúak az új műszerek. Navigációs rendszer is rendelhető

Régebben nem lehetett teljesen síkba dönteni a hátsó üléseket, de az újak lefektetve szinte tökéletes síkot alkotnak. Vannak csomagrögzítő fülek is Külön nyílik a csomagtartó üvege. A Renegade hátsó lámpáit rács védi, a többi verzió burái szabadon állnak. A hátsó differenciálmű minden Cherokeeben önzáró
Csak a Renegade-re kapható a feláras fölső szúrófény
Ez a 2,8 literes dízel váltja le a régi 2,5 literest Most legalább már csak kényelmetlenül hozzáférhető helyen vannak az ablakemelők

 
Magyarportál...
Ó Magyarország, ha Te is érzed amit érzünk! Ébredj FEL!
 
MOTOR
 
Mocis Linkek
 
Mocis videók
 
Orange County Choppers

 
KOCSIK
 
Autós Linkek
 
NŐK
 
Rólunk
 
Rock N' Roll
 
R N'R linkek
 

Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték