SEX, FUEL, ROCK N' ROLL!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatottság
Indulás: 2005-05-19
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
FICAK
 
Bulis videók!
 
Tuning tipp
Tuning tipp : „BELSŐ OPTIKA”

„BELSŐ OPTIKA”

  2005.05.19. 19:06

Miért van szükségünk optikai tuningra? Mert megvettünk egy autót és beleszerettünk, valamint nem csak munkába, vagy Tescóba járni szeretnénk vele, hanem egy kicsit lázadni, kicsit egyénivé varázsolni, hogy lássák ez az én autóm (nem a „mi autónk”). És mikor reggel, álmosan ránézünk a gépsárkányra ne egy szürke tucat autó nézzen ránk, hanem egy ízig vérig tuning verda, ami csak arra vár hogy bepöccintsék a motort és a fordulat szám mérő 6500-nál feküdjön ki (és persze a szomszéd nénit a frász törje ki, mért ő bömböltetheti a TV-jét este, akkor mi meg túráztathatjuk a moccit reggel, hogy ÉBRESZTŐ!!!!). De az optikai tuningnak rengeteg más okai is lehetnek.

Ha optikai tuningról esik szó, rögtön ki kell jelentsük, hogy ami tetszik nekem az nem biztos, hogy másnak tetszeni fog és ez így van jól (örök frázis: „ízlések és pofonok”). Abba a hibába azonban nem szabad bele esni, hogy nehogy egy csupa giccs autót hozzunk létre. Lehet, hogy Amerikában ez divat egyes közép-amerikai származású tunereknél, de itt Európában inkább egy kicsit visszafogottabb divat hódít. Rengeteg dolognak elsősorban csak a pénztárca szab majd határt és másod sorban trend. Hogy milyen és mennyi tuningot akarunk megejteni a kocsin és hol a határ a giccs és a szép között az elsősorban a tunerízlésén múlik. A lényeg a végeredmény nekünk tetsszen a többi le van…. ejtve. Én itt csak egy pár hasznos és főleg „olcsó” ötlettel szeretnék szolgálni, nem csak Cliókhoz és R5-ösökhöz mint inkább általában az optikai tunighoz.

A belső optikai tuningolásnál, mint általában a tuningolásnál, elsődleges szempont kell legyen a BIZTONSÁG!!!! Nem szabd éles, hegyes, veszélyes tárgyakat beépíteni a kocsiba! Csak az adott típushoz gyártott optikai elemet használjuk! Extrém kicsi vagy éppen extrém nagy dolgokat szintén ne építsünk be mert az akadályozhatja a kocsi működtetését vagy megfelelő működését.

Lássunk néhány példát:

-          Kormány: az első és talán a legtöbbet a sofőr által használt eszköz a kormány. Ha már minden nap ott van az orrunk előtt és minden nap megfogjuk akkor miért ne tegyük egy kissé szebbé, sportosabbá, kényelmesebbé. A gyári kormánynál általában kisebb átmérőjű (300, 320, 330 mm) kormányokat szoktak beszerelni ami egy speciális kormány agyhoz csatlakozik. Tehát ha megveszünk egy méregdrága SPARCO kormányt, kalkuláljuk az árba, hogy plusz egy kormány agyat is kell hozzá vennünk! A tuning kormány beszerelésekor nem csak az átmérő fog csökkeni hanem a kormány formája és dizájnja is. Itt is a Rally a trend. A Sport kormányok sokkal kényelmesebb fogásúak, ergonómikusak, finom bőrrel vannak bevonva (az olcsóbb kivitelűek műbőrrel) és a megjelenése sokkal sportosabb, színesebb is mint a gyári műanyag tucat vacak, egyszóval élmény így vezetni az autónak! Fontos megemlíteni, hogy légzsákos kocsikba sajnos nem nagyon lehet sport kormányt beszerelni, léteznek már ilyen kormányok is (pl. Opel Speedster) de rettentő sokba kerül a beszerzésük és csak speciális cégek tudják beszerelni!!!  Fontos:  vásárlás előtt mindig kérdezzük meg az eladót, hogy van-e műbizonylata a kiszemelt kormánynak, mert ha nincs, akkor rendőrök igen szigorúan járnak el velünk szemben ha megkérdi hol a gyári kormány!!!! Ha pedig be van már szerelve és van műbizonylatunk is, akkor azt a forgalmi mellé be kell rakni, hogy bármikor a rend szigorú őreinek megtudjuk mutatni.


-          A váltó körül: az eredeti váltógomb cseréjével, sokkal szebbé, formatervezettebbé, színesebbé, és főleg egyénibbé varázsolhatjuk járművünk belsejét. Itt is elmondható az, hogy olyan váltógombra cseréljünk, ami nekünk tetszik. Nincs recept, hogy milyen a jó váltógomb a lényeg, hogy megfelelően stabil, kényelmes és üzembiztos legyen. Törekedjünk a minőségi darabok beszerzésére, hiszen ne felejtsük el, hogy minden váltáskor hozzáérünk, megfogjuk és bizony kezünk izzad, koszos és ez rögtön kikezdi a gyengébb minőségű anyagokat, és nincs illúzió rombolóbb látvány mint egy kopott, fakó esetleg rozsdás váltógomb. A másik nagy divat, hogy az eredeti váltó zsákot, ami általában: gumiból vagy műanyagból készül bőrre cserélik. Ez kapható több féle színben az egyszerű feketétől kezdve a több színű szivárványszínűig bezárólag. Ez is az ízlésünkre van bízva, hogy milyen színűt szerzünk be. A fekete megy minden színű kocsihoz, vagy olyan színűt vegyünk, amely harmonizál a kocsin színével esetleg belső kialakításával. A váltót és környékét még csinosabbá tehetjük egy króm kerettel amit a váltó boksz köré ún. váltó kulisszára kell fel csavaroznunk.      


-          Pedálok Sainztól és McRaytől: a pedálokat is lecserélhetjük szintén valami sportos darabokra. A ralli versenyzők azért használnak ilyen pedálokat, mert szélesebb a gyárinál ebből adódóan nagyobb felületen tudod nyomni a pedálokat, így könnyebben tudod benyomni őket, és miután megszoktuk gyorsabban is tudjuk eltalálni mint a keskeny gyárikat. A felületük úgy van kialakítva, hogy kevésbé csússzon rajta cipő így biztosabb a pedál „fogás”. Ezt úgy érik el, hogy vagy nagyon barázdás a felületük vagy különböző gumi csíkokat építenek a pedálba (lásd képek). Ezek is több féle színben és formában léteznek, itt is törekedjünk a belső harmóniára. Divatosak az alu és a karbon pedálok. Fontos: a felszerelésnél törekedjünk a stabil és megbízható rögzítésre, mert mondjuk egy hirtelen fékezésnél leesik a fék pedál, és ez 180-nál történik nem biztos, hogy megtudunk állni és akkor már csak a helyi napilap gyászrovatát gazdagíthatjuk nem a találkozókat megjelenésünkkel.


-          Fehér számlapok és kék ledek: a kocsiban a második legtöbbet „bámult” alkatrész a műszerfal, azon belül is a műszerek. Akkor miért ne cseréljük le a műszerek számlapját valami sportosabbra? Esetleg megtetszett az Clio RS 2000-es  fehér számlapjai és szeretnénk mi kis 1,4-esünkben sportosan érezni magunkat? Akkor rajta. A műszerszámlap cseréhez ki először ki kell szerelnünk a kocsiból a műszereket, miután ez meg van le kell szerelni a burkolatot és utána a  mutatókat (ha nehezen megy nyúljunk alá egy villával és úgy feszegessük!!! Tapasztalat: mivel ezek nagyon finom kis kütyük, nekem már sikerül egy műszert így eltörnöm, de villával nincs olyan begyógyult mutató ami ki ne jönne a helyéről biztonságosan) ha pedig csavar rögzíti az a legjobb mert kicsavarjuk  (csak el ne veszítsük mert elég aprók!) és innen már könnyen le is válnak a műszerről a számlapok. Két megoldás létezik:  vagy veszünk egy neves gyártótól a kocsinkra (SPARCO csak CLIO16-re és Willire gyárt 17 000Ft ,létezik még egy olasz cég Birba a nevük, akinek szinte minden autóra van számlapjuk igaz elég boros áron 20 000 Ft)  vagy, csináltatunk. Ez azért jobb mert olcsóbb (10 000 Ft/garnitúra) és olyan színűre, formájúra, betűtípusúra alakítják, amilyenre, akarod (ajánlatom: www.autodekor.hu) ekkor az eredetit el kell küldeni a cégnek postán, ami alapján (és az igényeink alapján) legyártja a számlapot. A visszaszerelés a kiszereléssel fordított sorrendben történik. Szokták még a háttér megvilágítást is meg változtatni az eredeti zöldet, vagy narancs színt mondjuk kékre (Golf IV után szabadon) ekkor csak annyi a dolgunk, hogy a számlapokat megvilágító izzókat ún. izzó lakkal fessük be a kívánt színre. Vagy ha te csináltatod, akkor a számokat  ez esetben kék színűre kérd, és mikor átvilágítod a számok kéken, világítanak majd.     
 

-          Ülések és övek: a kocsi tuningolása során felmerülhet az ülés cseréje is. A tuning (inkább nevezzük sport) ülések teljesen a sofőr testalkatára szabják (lásd Forma1 vagy WRC)  itt is hasonló a cél minél sportosabb körülmények között érezzük magunkat és ha esetleg

     egy bikább gépünk van egy gyors jobb kanyarban ne boruljunk bele az anyós ülésbe a centrifugális erők miatt. Ezek az ülések úgy vannak kialakítva, hogy a fenekünket, derekunkat és egyes típusoknál a fejünket is stabilan tartsa. Van egy rettentő nagy hátránya, nagyon nehezen lehet bele ülni és még nehezebb onnan kikecmeregni. Vegyük figyelembe ezeket az üléseket versenyzésre, tervezték első sorban nem, pedig városi kocsikázásra. Léteznek már lightosabb típusú ülések is, pl. RECARO amelyek nagyon kényelmesek és mellette elég sportosak is. Az új áruk elég borsos de bontóban akár 50 000 Ft/pár ért is hozzá juthatunk. A sportülések sem olcsóak de van egy magyar cég (http://www.extra.hu/racingseats/) akik elég jó áron SPARCO koppincs üléseket gyártanak akár egyedi igények szerint is rengeteg színben és formában. Vagy jó áron juthatunk lejárt vagy használt Sparco vagy OMP ülésekhez a (http://www.duen.hu/) lap hirdetőtábla rovatában. 
Ha már meg van a kiválasztott ülés és valahogy befabrikáltuk, akkor már érdemes a biztonsági öveket is lecserélni egy sport övre. Eke több féle kivitelben készülnek az igazi 6 pontostól kezdve a 4 és 3 pontos övekig bezárólag. Ezek a kasznihoz ill. az üléshez hány ponton rögzülnek. Ezek teljesen fix beépítésűek és pántokkal igazítjuk magunkra nem automata, mint a gyári. Előnyük, ha jól vannak beszerelve, akkor sokkal biztonságosabb, mint a gyári öv. Gondoljunk csak bele ezeket az öveket speciális szuper erős anyagból, készítették verseny célokra, ahol bizony meg kell fogniuk egy 300 Km/h -es ütközéskor a versenyzőt. Áruk változó a 18 000 Ft-tól kezdve akár 90 100 ezer Ft-ig is terjedhet.   


-          Szőnyegek: a kocsi belsőt feldobhatjuk, és még sportosabbá tehetjük, ha az unalmas gyári szürke gumiszőnyeg helyett ún. kazán vagy taposó lemezt applikálunk, mint a profi ralli kocsikban. Ennek esztétikai előnyein kívül semmi más haszna nincs, de arra azért figyeljünk, hogy ne legyen az anyag túl vastag és nehéz max. 1-1,5 mm. Jürgen112 klubtársunktól kaptam egy jó ötletet, hogyan lehet könnyen és egyszerűen beaplikálni ilyen szőnyeget a gépbe. Vegyünk egy megfelelően nem túl nagy barna csomagoló papírt, helyezzük a kívánt helyre és rajzoljuk körül, majd vágjuk ki. Így kapunk egy sablont, rakjuk rá a lemezre és karcoljuk körbe, majd lemezvágóval vágjuk körbe, ha ez meg van, akkor ne felejtsük el megfelelően sorjátlanítani!!! Már csak rögzíteni kell. A fúrást, csavarozást felejtsük el, mert ha megsérül a fenéklemez, akkor ott fog elkezdeni rozsdásodni. Marad a ragasztás, de az meg nem oldható kötés, és ha alatta takarítani szeretnénk? Készítsük el tépőzárasra! Ragasszunk megfelelő csíkokat a lemezre kétoldali ragasztószalag segítségével, majd szintén kétoldali ragasztóval ragasszuk be a tépőzárakat is, és végül rakjuk a helyére. Ennyi…  


-          Belső bőrözés és festés: ha unjuk a kocsink belső műanyag eleminek egyhangúságát, irigyeljük a szomszéd vatta új SL Merciéjének belső bőr kárpitját, akkor nyugodtan essünk neki, ugyanis minden belső elemet be lehet vonni valamilyen anyaggal, pl. bőr, színes szövet, karbon utánzatú fólia stb. vagy esetleg be lehet festeni vagy fényeztetni. A FOLIATEC (www.foliatec.de) oldalon ehhez találunk ötleteket és kiváló minőségű és nagyon drága anyagokat. Személy szerint a legjobb megoldás, ha leszereljük a fényezni, színezni kívánt elemeket és beadjuk egy autófényezőnek, aki a kívánt színre festi a cuccot. Ha kárpitozni szeretnénk, akkor az egy kicsit drágább és macerásabb dolog. Először is ki kell kalkulálni mennyi anyag, kell (főleg a bőrnél kell jól odafigyelni erre), majd kiszabjuk, ehhez a művelethez készíthetünk csomagoló papírból szabásmintát (többszöri próbálgatással rendkívül óvatosan csináljuk), ha ez megvan akkor a szövet, vagy bőr alá ragasszunk vékony szivacsot, ezt kárpitos kellék boltban lehet beszerezni a hozzá való ragasztóval együtt. Utána húzzuk rá az anyagot, feszítsük meg és gyorsan kötő (nem pillanat ragasztóval!!!) ragasztóval rögzítsük. Vigyázzunk a ragasztó mérgező gázokat bocsát ki ezért jól szellőző helyen végezzük a ragasztási műveleteket! Ha valami nem megy itt is az örök érvényű szabály lép életbe: kérdezzünk meg egy szakembert!      


-          Egyéb kütyük és műszerek: utólagosan is lehet a kocsinkba műszereket építeni. Nem minden autóban van, pl. fordulatszámmérő pedig elég hasznos dolog lehet. Vagy ha építtetünk turbót az autóba akkor érdemes figyelni a turbó nyomást ekkor is jól jöhet egy jó műszer. Ilyen a műszereket az alábbi linken lehet kiválasztani (http://www.sandtler.de/inhalt_index.htm) és ezen a linken lehet megrendelni (http://www.extra.hu/crossline/index.html) ha felírtad a pontos típust és katalógus számot. Ha meg van a kért műszer, akkor vidd el egy autó villamossági szerelő céghez, hogy szereljék be, ezt inkább bízzuk szakemberre!
 

-          Autó hifi: Igazán ez a téma egy külön fejezetet igényelne, mert nagyon sokat és részletesen lehetne írni ez ügyben. Sajnos nincs jó zenei hallásom, ezért nem nagyon foglalkoztam soha az autó hifivel nagyon mélyen, ez ügyben, így nem tudok okos és hasznos ötletekkel szolgálni, ha kérdésed van, inkább kérdezd a szakembereket, és ha ajánlanom kellene egy céget akkor én a BoomBasstik tuning és hifi centert ajánlanám, akiket az alábbi linken találhattok meg (http://www.autohifituning.hu/boom1.htm). Ez annyira speciális tudást és tapasztalatot igénylő téma, de mivel szorosan hozzátartozik az autó tuningolásához ezért megemlítjük, hogy van, létezik és akinek bírja a füle (no és a pénztárcája) az nyugodtan szerelhet a gépbe egy ilyen erősítős, szubwoferes, nyomóládás, szuper hangos, hifi cuccot had süketüljön meg aki csak elmegy a kocsink mellett J.
Ha van sok pénzünk, és gyorsan el akarjuk verni akkor rakassunk az autóba DVD-t , Playsationt mert, hogy ezek autós változatát is lehet már kapni igaz több százezer Ft-os áron.

 

Remélem sikerült egy-két hasznos és gyakorlati tippet és ötletet adni a szertett autónk belsőjének egyedi kialakításához és sportossá tételéhez.

A következő jelentkezésemkor a külső optikai tuningal és a futómű tuningolásával fogok foglalkozni. Remélem….

 
Magyarportál...
Ó Magyarország, ha Te is érzed amit érzünk! Ébredj FEL!
 
MOTOR
 
Mocis Linkek
 
Mocis videók
 
Orange County Choppers

 
KOCSIK
 
Autós Linkek
 
NŐK
 
Rólunk
 
Rock N' Roll
 
R N'R linkek
 

Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték